ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

mely érvényes: a www.euphoriacosmetics.hu internetes címen működő webáruházban

Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.

  1. Általános tudnivalók
    1.  Az euphoriacosmeticss.hu domain-név alatt elérhető, az Euphoria Cosmetics Kft. által üzemeltetett EUPHORIA webáruházban (továbbiakban Webáruház) és honlapon történő rendeléssel a vásárló kijelenti, hogy megértette és elfogadja jelen szerződési feltételeket.

      Jelen szerződés 2019. december 6-tól határozatlan ideig érvényes, hatálya a Magyarország területén nyújtott olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra terjed ki, mely az Euphoria Cosmetics Kft. által üzemeltetett webáruházon keresztül történik.
    2. Eladó: Euphoria Cosmetics Kft. (a továbbiakban Eladó), székhelye: 1221 Budapest, Csipkebogyó utca 19.,ügyvezetője: Ozoróczy Viktória, cégjegyzékszáma: 01-09-351090, bejegyző bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága mint Cégbíróság, adószáma: 27130533-2-43, adatkezelési nyilvántartási száma: DBE\0005679, bankszámlaszáma: 11722003-22478492 (OTP Bank), email-címe: info@euphoriacosmetics.hu
    3. EUPHORIA Webáruház: (továbbiakban: Webáruház) a https://www.euphoriacosmetics.hu internetes címen, és aloldalain, illetve aldomainjei alatt érhető el.
    4. A Webáruház működtetése elektronikus kereskedelmi szolgáltatásnak minősül. A Webáruház igénybevételére vonatkozó feltételeket, valamint az Euphoria Cosmetics Kft. és a Vásárlók jogait, kötelezettségeit a jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) határozzák meg.
    5. A vásárlás, melyhez regisztráció szükséges, elektronikus úton történik a Webáruház oldalán.
    6. A Webáruház megtekintésével, a regisztrációval illetve a vásárlással (az itt felsoroltak bármelyikével) a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Webáruház és a Webáruház használója (továbbiakban Vevő) között. Vevő köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit - amennyiben a Vevő az ÁSZF bármely rendelkezésével nem ért egyet, akkor a Webáruházat nem használhatja, a Webáruházban vásárlást nem kezdeményezhet.
      Az oldal megtekintésével létrejött szerződéses jogviszony mellett a Webáruházban történő vásárlás esetén a Vevő és az Eladó között adásvételi szerződés jön létre, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadók.
      A Vevő megrendelését Webáruház köteles visszaigazolni 48 órán belül, ennek hiányában a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól.
    7. Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja. A szerződés az alábbiak szerint jön létre:
      • Házhozszállítás esetén (ide értve a Vevő által kiválasztott, bármilyen címet, mely nem azonos az Eladó telephelyével - pl. ún. csomagpontok is): Az Eladó által elküldött tájékoztató email kézhezvételekor, amelyben értesíti a Vevőt a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról és a kiszállítás várható időpontjáról. (Ez az email nem azonos a webáruház automatikus rendelés-visszaigazoló emailjével.)
      • Személyes átvétel esetén:
        Az Eladó által elküldött tájékoztató email kézhezvételekor, amelyben értesíti a Vevőt a rendelés személyes átvételi lehetőségéről és a vevőszolgálati iroda helyéről és nyitvatartási idejéről. (Ez az email nem azonos a webáruház automatikus rendelés-visszaigazoló emailjével.)
        A szerződés megszűnik, amennyiben a Vevő 14 naptári napon belül nem veszi át a megrendelt termékeket.
    8. Webáruház automatikusan tárolja a megrendeléseket elektronikus formában. A megrendelés(ei)t a Vevő bármikor megtekintheti a Webáruházban (bejelentkezést követően).
      Felek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül; a szerződés nyelve: magyar; a szerződés tekintetében Magyarország joga irányadó.
    9. A Webáruház igénybevételével történő vásárlások kapcsán a fogyasztóknak lehetőségük van az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platform igénybevételére az europa.eu/odr címen.

 

  1. Regisztráció

 

  1. A honlapon történő vásárláshoz regisztráció szükséges. A regisztrációhoz olyan adatokat szükséges megadni, melyek a rendelések teljesítéséhez szükségesek.
    Az adatokat az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően, és az adatkezelési elveinknek megfelelően kezeljük, harmadik személynek nem adjuk át - kivétel ez alól kiszállítás esetén a futárcég, aki szintén ezen törvény rendelkezéseinek megfelelően jár el. Vevő az adataihoz (a Webáruházba történő bejelentkezést követően, saját adminisztrációs felületen) bármikor hozzáférhet, azokat módosíthatja. Vevő az adatai törlését e-mailben is kérheti, melyet Eladó három munkanapon belül teljesít.
    Az Ön által megadott adatokat a Webáruház kizárólag a megrendelés teljesítése, a rendelési feltételek későbbi bizonyítása, illetve - amennyiben ezt jelezte a regisztráció folyamán, akkor - hírlevél küldése céljából tárolja. Adatait harmadik fél részére a Webáruház nem adja át kivéve olyan alvállalkozónak, aki a szerződés teljesítése érdekében működik és (pl. futárszolgálat), aki a Webáruháztó kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni. Adatai kezelésekor a Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvénynek megfelelően járunk el.
  2. A hibás adatokat tartalmazó regisztrációból eredő károkért az Eladót semmilyen formában nem terheli felelősség. A jelszó elvesztéséből eredő károkért - amennyiben az az Eladónak fel nem róható - az Eladót nem terheli felelősség.
  3. A webáruházba csak a következő esetekben regisztrálhat:

    • amennyiben Ön a 14. életévét betöltötte, és (ha nem töltötte be a 18. életévét, akkor) szülői (gondviselői) hozzájárulással rendelkezik,
    • vagy amennyiben Ön a 18. életévét betöltötte, és nem áll cselekvőképességet kizáró gondnokság alatt,
    • vagy amennyiben Ön egy jogi személyiség, vagy vállalkozás, vagy bármilyen intézmény nevében regisztrál, és elmúlt 18 éves, és nem áll gondnokság alatt.

A regisztrációval Ön kifejezetten elismeri, hogy a 2.3 pontban foglalt feltételeknek megfelel.

  1. Megrendelés 
    1. Termékadatok: A vásárolni kívánt termékről szóló információkat, jellemzőket, tudnivalókat a kiválasztott termék részletes adatlapján ismerheti meg. Az ismertető leírás és kép pontatlanságáért az Eladó felelősséget nem vállal.
    2.  Vételár: A vételár a termék részletes adatlapján feltüntetett ár. Az árak az ÁFÁ-t minden esetben tartalmazzák. A vételárként feltüntetett árak nem tartalmazzák a kiszállítás költségeit. A kiszállítási költség a Vevőt terheli. A mindenkori szállítási díjat - mely a rendelés összegétől, és a fizetési módtól is függ - a Webáruházon belül a rendelés során teszi elérhetővé az Eladó.Vevő választhatja a személyes átvételt is Eladó telephelyén, előzetesen egyeztetett időpontban: ebben az esetben nincs szállítási költség.
    3. Kupon: Eladó bizonyos alkalmakkor kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosít kupon formájában. A kupont az érvényességi idején belül, és az azon szereplő feltételek teljesülése esetén lehet felhasználni. Egy rendeléshez egy kupon váltható be, a kuponok nem vonhatók össze, egy kupon csak egyszer használható fel. A kupon azonosítására szolgáló ún. Kupon-azonosító elvesztéséért, vagy illetéktelen személy birtokába kerüléséért az Eladót nem terheli felelősség.
    4. Kosár funkció: Vevő a Webáruház oldalain a neki tetsző termékeket az ún. kosarába teheti. Vevő a Webáruházon keresztül csak a kosárban szereplő termékeket tudja megvásárolni. A kosár tartalama a http://www.euphoriacosmetics.hu/cassa oldalon látható. A kosár minden esetben az adott számítógéphez kötődik: amennyiben másik számítógépről (ideértve minden olyan eszközt, amely internetkapcsolatra képes) tekinti meg a Webáruházat, akkor egy másik kosár áll rendelkezésére.
    5. Regisztráció: A Webáruházban történő vásárlás regisztrációhoz kötött. A regisztráció a http://www.euphoriacosmetics.hu/registration címen érhető el.
    6. Bejelentkezés, belépés: A Webáruházban történő vásárlás csak regisztrált felhasználóknak, és csak bejelentkezett állapotban lehetséges (telefonos rendelés esetén nincs szükség a bejelentkezésre). A bejelentkezési oldal a http://www.euphoriacosmetics.hu/login címen érhető el. A bejelentkezést követően, amennyiben a Webáruházban semmilyen tevékenységet nem folytat a Vevő, automatikusan kiléptetésre kerül - ezt követően a belépéshez kötött funkciók csak újabb bejelentkezést követően érhetők el.
    7. Vevő adatainak megadása, módosítása:
      - A Webshop személyes adatoknál http://www.euphoriacosmetics.hu/registration oldalon van lehetőség az alapvető személyes adatok (név, email-cím, telefonszám) rögzítésére, módosítására (bejelentkezést követően).
      - A webshop jelszó módosítás oldalán http://www.euphoriacosmetics.hu/forgotten_password címen elérhető oldalon van lehetőség a belépéshez szükséges jelszó módosítására (bejelentkezést követően). A jelszó módosításához a vevő emailt kap a regisztrált email címére, amelyben megkapja az új jelszavát, melyet módosíthat.
    8. Megrendelés lezárása:
      A megrendelés Webáruházon keresztül történő elküldése az alábbi lépéseken keresztül történik:
      1. A Kosár oldalon (bejelentkezést követően) Vevő megtekinti, hogy mely termékek vannak a kosarában: (Kosár megtekintése) ezeket a termékeket fogja tudni megrendelni. Amennyiben Vevő mindent rendben talál, akkor az oldalon található "Tovább" gombra kattint, amivel a következő (második) lépéshez jut el a megrendelés folyamatában.
      2. A rendelés leadásának végén (bejelentkezést követően) Vevő beállíthatja, hogy milyen szállítási (átvételi) módot szeretne. Ennek elérhetősége http://www.euphoriacosmetics.hu/cassa/2. Amennyiben Vevő kiválasztotta ezt, akkor a "Tovább" gombra kattintva a következő (harmadik) lépéshez jut el a megrendelés folyamatában.
      3. Számlázási cím megadása a kosár oldalon történik. A regisztráció során megadott név és cím automatikusan kitöltésre kerül, ettől eltérő adatok esetén az „Egyéb cím hozzáadása” gomb megnyomásával másik név és cím adható meg.
      4. A „KATTINTSON IDE A MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSÉHEZ” gomb megnyomásával a rendelése elküldésre kerül az Eladó részére.
      5. A rendelés elküldése után egy tájékoztató oldal jelenik meg, a rendelés elküldésének sikerességéről. Ezzel egy időben a Webáruház automatikusan küld a Vevő által megadott email-címre egy visszaigazolást arról, hogy a rendelését Eladó rögzítette.
    9. Visszaigazolás: Az Eladó a Vevő ajánlatának megérkezését követően köteles a Vevő részére a vásárlást elektronikus úton visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül Vevő részére nem érkezik meg, vagy az Eladó munkatársai nem keresik meg a Vevőt a Vevő által feltüntetett telefonszámon, akkor Eladó ajánlati kötöttsége, illetve a Vevő vásárlási kötelezettsége minden további feltétel nélkül megszűnik.
      Amennyiben Eladó a regisztráció folyamán hibás email-címet adott meg, és Vevő emiatt nem kapja meg az Eladó visszaigazolását, a rendelést akkor is visszaigazoltnak kell tekinteni.
  2. Szállítási- és fizetési módok
    1.  A megrendelt áruk kiszállítását az Eladóval szerződött futárszolgálat (továbbiakban Futárszolgálat), vagy az Eladó végzi. A csomagok kiszállítása munkanapokon 8-18 óra között (december hónapban 8-21 óra között) történik. Amennyiben Vevő nem tartózkodik a megadott helyen, úgy a futár értesítőt hagy hátra telefonszámmal, melyen Vevő érdeklődhet a csomagról. A futár a következő munkanapon újra megpróbálja a csomag kézbesítését. Amennyiben a második kiszállítási kísérlet is meghiúsul, akkor a futárszolgálat visszajuttatja a csomagot Eladó telephelyére, és Eladó ajánlati kötöttsége, illetve a Vevő vásárlási kötelezettsége minden további feltétel nélkül megszűnik.
    2. Vevő a megrendelés során választhatja, hogy egy ún. CsomagPontba kéri a kiszállítást. A CsomagPont egy olyan üzletet jelent, melyet egy harmadik fél üzemeltet, és mellyel a Futárszolgálat áll szerződéses kapcsolatban. A CsomagPontban akkor válik átvehetővé a megrendelés, ha a Webáruház vagy a Futárszolgálat erről értesíti a Vevőt (elektronikus úton). Az értesítést követően 5 napon belül tudja Vevő átvenni a rendelését. A CsomagPontok közül a Vevő a megrendelés során tud választani.
    3. Vevőnek lehetősége van a csomag személyes átvételére, melyet a cég irodájában tehet meg. Vevő köteles a személyes átvétel esetén időpontot egyeztetni. Irodánkban történő személyes átvétel esetén a Vevőt nem terheli semmilyen kiszállítási vagy kezelési költség.
    4. A Webáruház a következő fizetési lehetőségeket biztosítja vevőnek.
      1. A megrendelés összegét kifizetheti Vevő utánvéttel a futárnak: készpénzben vagy bankkártyával. Ebben az esetben Eladó utánvét kezelési költséget számolhat fel. Az utánvétkezelés aktuális díja a honlapon a szállítási mód kiválasztása során látható.
      2. A megrendelés összegét kifizetheti Vevő bankkártyával az interneten keresztül.
      3. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013Ebben az esetben a rendelés lezárását követően a Vevőt a Webáruház átirányítja a Barion biztonságos fizetést biztosító oldalára, ahol a rendelés végösszegét (bankkártya adatai megadásával) kifizetheti. A Barion weboldala a következő címen érhető el: https://www.barion.com

        MIT JELENT A BARION™?

         

        A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tudsz bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni online áruházunkban.

        A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló e-pénz kibocsátó, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

        bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártyád számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.

        Ha azonban regisztrálsz, soha többé nem kell begépelned a kártyaadataid egyetlen Barion elfogadóhelyen sem, a fizetéshez elég az e-mail címed és jelszavad. Ez nem csak kényelmes, de a biztonságodat is növeli!

        Fizetéshez használhatod:

        • Mastercard vagy Maestro bankkártyádat
          • Visa vagy Electron bankkártyádat
          • Amex bankkártyádat

         

        FIZESS KÉNYELMESEN BANKKÁRTYA NÉLKÜL

        Ha nincsen bankkártyád, fizetéshez használhatod, az előre feltöltött Barion egyenlegedet, amelyet átutalással vagy készpénz befizetéssel tudsz feltölteni, illetve amire ismerőseid is tudnak neked pénzt küldeni. Ebben az esetben e-mail címed és jelszavad megadásával tudsz fizetni.A megrendelés összegét kifizetheti Vevő bankkártyával az interneten keresztül. Ebben az esetben a rendelés lezárását követően a Vevőt a Webáruház átirányítja a Borgun biztonságos fizetést biztosító oldalára, ahol a rendelés végösszegét (bankkártya adatai megadásával) kifizetheti. A Barion weboldala a következő címen érhető el: https://www.barion.com

      4. Lehetőség van előreutalással történő fizetésre, ebben az esetben a vételárat az Eladónak az OTP Banknál vezetett bankszámlájára kell átutalni oly módon, hogy az utalás során a megjegyzés rovatban hivatkozni kell a rendelés során megadott ún. Rendelési kódra. Az összeg megérkezése után Vevő a választott átvételi módnak megfelelően jut megvásárolt termékéhez.

      5. A megrendelt termék személyes átvétele esetén, a fenti fizetési megoldások közül a Borgun és az előreutalás opciók választhatók.

      6. Eladó az itt felsorolt fizetési- és a szállítási módok bármelyikét szüneteltetheti, vagy megszüntetheti: ebben az esetben a szüneteltetett, vagy megszüntetett fizetési- és/vagy szállítási módot a Vevő nem tudja kiválasztani a rendelés folyamatában.



  1. Elállás

 

  • Vevő az áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól - a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályai szerint. Vevő elállási szándékát gyakorolhatja Nyilatkozat-minta alapján, valamint erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával is. A Vevő a nyilatkozatmintát a mellékletből töltheti le.
    Vevő köteles az elállási szándék bejelentését követő 14 napon belül Eladó részére visszajuttatni a terméket.


A Vevő az elállási jogát a szerződés megkötésének időpontja, és a termék átvétele közti időpontban is gyakorolhatja.

  • Eladó az áru visszaszolgáltatását követően azonnal, de legkésőbb az elállási szándék bejelentését követő 14 napon belül visszatéríti a teljes vételárat (amennyiben az árut a Vevő valóban visszajuttatta Eladó részére).


A visszatérítés a kiszállítási díjra abban az esetben vonatkozik, ha a Vevő az összes megrendelt termék tekintetében élni kíván az elállási jogával. Amennyiben Vevő több terméket vásárolt, de nem mindegyik termék esetében él ezen joggal, akkor a szállítási díjat Eladó nem köteles visszatéríteni.


Az elállásra hivatkozva visszaküldött termék esetén a visszaszállítás teljes költségét a Vevő viseli, azt Eladó nem téríti meg.

  • Eladó utánvéttel visszaküldött csomagot nem vesz át: az így visszaküldött csomagot Eladó nem tekinti visszaküldöttnek.
  • A Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre az elállási jog keretei között visszajuttatott termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az Eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek megtérítését.
  • Amennyiben az Eladó bármilyen okból visszafizeti a vételárat (részben van egészben), akkor azt csak és kizárólag a Vevő által megadott bankszámlaszámra, banki átutalással teszi meg. Kivétel ez alól az interneten történt bankkártyás fizetés esete: ebben az esetben az Eladó az összeget a bankkártyára téríti vissza.
  1. Jótállás, szavatosság, jogérvényesítés

    • Jótállás

      Az Eladót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, mely alapján, a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.


A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a Vevő részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.


Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- nem rendeltetésszerű használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, vagy kezelés,
- rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vevő:
- elsősorban -választása szerint- kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Vevőnek okozott érdeksérelmet.
- ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vevő -választása szerint- a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


Ha a Vevő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést -a termék tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel- megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.


A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vevő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

 

  • A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

 

  • Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

  • A Vevőt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Vevőt a jótállásból fakadó jogok a 6.2 és a 6.3 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

  • A jótállás nem érinti a Vevő jogszabályból eredő -így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési- jogainak érvényesítését.

 

  • Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vevő Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.
  • Kellékszavatosság

    • A Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azon termékhibákért, amelyek a termék átadásának időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vevő érvényesíteni már nem tudja.
    • Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
    • A Vevő -választása szerint- kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás (vételár) arányos leszállítását, vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy -végső esetben- a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
    • A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
    • A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.
    • A Vevő a kellékszavatossági igényét közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti.
    • A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti - vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vevőnek felróható okból keletkezett, nem köteles a Vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
    • Ha a Vevő a szavatossági igényét a terméktől -a megjelölt hiba szempontjából- elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
  • Termékszavatosság

    • A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vevő -választása szerint- az 6.2. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
    • A Vevőt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.
    • Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.
    • Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
    • Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
    • A Vevő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
    • A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
    • A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
      - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
      - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
      - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    • A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
  • Jogérvényesítés

    • Panaszügyintézés


A Vevő a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Eladó székhelyén: 1221 Budapest, Csipkebogyó utca 19.
- Telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, a Webáruház weblapján a Kapcsolat menüpont alatt megadott telefonszámon,
- Email-ben, a Webáruház weblapján a Kapcsolat menüpont alatt megadott email-címen.


A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) az Eladó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel. Személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a jegyzőkönyvet a Vevőnek az Eladó átadja.


Telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt a vásárlónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyvet, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.


Írásbeli panasz esetén Eladó a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni, valamint intézkedni arról, hogy a válasz a Vevőhöz eljusson. Ha a panaszt az Eladó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát az Eladó öt évig megőrzi.

 

  • Egyéb jogérvényesítési lehetőségek


A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alapján az Európai Bizottság létrehozott egy Online Vitarendezési Platformot (a továbbiakban: ODR) fogyasztói jogvita esetére - az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között.


A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.
Az ODR az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr.

A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.


Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
A Békéltető Testületek elérhetőségeit a http://www.bekeltetes.hu/ weboldalon találja meg.

Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

  1. Egyéb rendelkezések

    • A Webáruházban történő vásárlás feltételezi a Vevő részéről az elektronikus úton történő vásárlás ismeretét és elfogadását, így különös tekintettel a technikai lehetőségeket és korlátokat, valamint az esetlegesen felmerülő hibalehetőségeket.
    • Az Eladót nem terheli felelősség technikai hibákból, nem megfelelő használatból, és vis majorból eredő károkért.
    • Az Eladónak joga van az általános szerződési feltételeket bármikor módosítani, az a honlapra felkerülés és Vevő részéről történő hozzáférés pillanatában lép hatályba.
    • Eladó és Vevő mindent megtesznek azért, hogy az esetleges vitás ügyeket békés úton, peren kívül rendezzék. Amennyiben ez nem jár eredménnyel, úgy a jogviták rendezésére a Budapesti Fővárosi Bíróság joghatóságát kötik ki.
    • A Webáruház az Onlinex Solutions Kft.(5600 Békéscsaba, Penza lakótelep 6. A. / fszt. 1., adószám: 26701581-1-04, cégjegyzékszám: 04-09-014868, weblap: www.superwebaruhaz.hu) által üzemeltetett szerverről működik.
  2. Adatkezelés

    • Eladó az Adatkezelési elveinek megfelelően kezeli a Vevő által rábízott személyes adatokat. Az Adatkezelési elvek a http://www.........hu/informacio/adatkezeles/ internetes címen érhetők el.


A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a kizárólag jogilag hitelesen indokolt és alátámasztott esetben adjuk át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez ún. cookie-k engedélyezése szükséges (a cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol). A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra.


A Webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat bizalmasan kezeljük, leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján lévő tájékoztató alapján biztosított, továbbá kérhető az Ügyfélszolgálati elérhetőségek valamelyikén. A

 

Felhasználó a regisztráció során választhat, hogy kér-e az áruháztól hírlevelet, amelyben az áruház saját akcióiról, újdonságairól tájékoztatja. Amennyiben a Felhasználó kéri a hírlevére való feliratkozást, azt előzetes, egyértelmű, kifejezett és önkéntes hozzájárulásával teszi. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az infoeuphoriacosmetics.hu e-mail címen.

  1. A felelősség korlátozása, kizárása

    • A Webáruházban történő vásárlás feltételezi a Vevő részéről az internet korlátainak és lehetőségeinek ismeretét és azok tudomásul vételét, így különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

 

  • A Webáruház semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

 

  • Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása.

 

  • Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webáruház normális működését és/vagy a vásárlást.

 

  • Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

 

  • Bármilyen szoftver nem megfelelő működése.

 

  • Bármilyen egyéb meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs csatornákon.

 

  • Bármely nem ajánlott vagy nem tértivevényes formában küldött levél vagy bármilyen adat elvesztése - függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett.

 

  • A Webáruház nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a Webáruház megtekintése miatt következett be.
  • Felhasználó teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve Webáruházban történő közzétételéből eredő károkért.


Az üzemeltető ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

  • Vevőknek lehetőségük van arra, hogy a rendelés teljesülését követően ún. termékértékelést írjanak az általuk megrendelt termék(ek)kel kapcsolatban. Ilyen értékelések írása esetén a Vevő tudomásul veszi, hogy az általa írt értékelést a Webáruház a megkérdezése nélkül törölheti, illetve közzéteheti.


A termékértékelés beküldésével a felhasználó a felhasználói neve termékértékeléshez kapcsolt megjelenéséhez hozzájárul - Webáruház egyéb adatot nem jelenít meg nyilvánosan a Webáruházban a Vevőről.

  1. Törvényi hivatkozások

    Adatkezelés:
    - 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

    Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés:
    - 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

    Jótállás:
    - 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

    Szerzői jogok:
    - 1999. évi LXXVI. törvény

    A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
    - 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
    - 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
    - 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
    - 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
    - 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
    - 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól


    A Webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével ön elfogadja általános szerződési feltételeinket, továbbá adatkezelési elveinket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

  1. sz melléklet

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT

 

Alulírott kijelentem, hogy élni kívánok az elállási/felmondási jogommal az alábbi termék(ek) adásvételére irányuló szerzõdés tekintetében.

Eladó:

Euphoria Cosmetics Kft., 1221 Budapest, Csipkebogyó utca 19.

Vevõ:

 

 

Név:

 

 

Számlázási cím:

 

 

Telefon:

 

 

Email-cím:

 

 

 

Rendelési adatok:

 

 

Rendelés kelte:

 

 

Rendelés sorszáma:

 

 

Rendelés átvételének idõpontja:

 

 

 

Az elállás miatt visszaküldött termékek adatai:

 

 

Elnevezés:

Rendelt mennyiség:

Visszaküldött mennyiség:

Egységár:

 

 

db

db

Ft

 

 

db

db

Ft

 

 

db

db

Ft

 

 

db

db

Ft

 

 

Megjegyzés: (nem kötelezõ)

 

Kelt:

aláírás

Az elállással kapcsolatos részletes információkat az Általános Szerzõdési Feltételekben (ÁSZF) olvashtja el, mely a http://www.euphoriacosmetics.hu/aszf-a19632 címen érhetõ el.